Klik hier om de algemene voorwaarden te downloaden

Algemene voorwaarden

 

Art. 1 Leveringstermijn

Je bestelling wordt zo snel mogelijk verzonden. Een bestelling die betaald is en op voorraad is, wordt doorgaans binnen 1 tot 2 werkdagen verzonden. Je ontvangt een verzendbevestiging als het pakketje door ons is afgegeven bij de post. Het kan zijn dat een product niet op voorraad is wat kan betekenen dat de levertijd langer is dan 1-3 werkdagen. Daar waar mogelijk wordt dit aangegeven op de website van The Conscious Store. Wanneer het product niet leverbaar is krijgt u dit van ons via e-mail te horen. U kunt dan kosteloos annuleren. Zie artikel 3. Door het plaatsen van een bestelling geeft u te kennen dat u met de leverings- en betalingsvoorwaarden akkoord gaat.

Art. 2 Verzending

Je pakketje wordt met zorg door ons ingepakt. Je pakketje wordt verzonden met DHL/PostNL. Bij verzending van pakketpost van DHL/PostNL ontvang je een trackingcode waarmee je de bestelling kan volgen of de aflevering kan wijzigen. Mocht er een bestelling niet aankomen of beschadigd zijn dan zoeken we samen naar een oplossing. We stellen dan ook een onderzoek in bij PostNL en/of DHL. Hiervoor hebben we jullie medewerking nodig. Wanneer een bestelling is beschadigd dan ontvangen we graag binnen 3 dagen na ontvangst foto’s van het beschadigd product en de verpakking (de doos waar het in zat). Daarna kunnen wij helaas de kosten niet meer verhalen op de bezorgdienst. De volgende foto’s hebben wij nodig: • foto van de gehele omvang waarbij het pakketlabel zichtbaar is • foto van een geopend pakket waarbij de inhoud en de binnen verpakking in het pakket duidelijk zichtbaar zijn • foto’s van alle typen binnen verpakkingen • foto van de gehele omvang van het product • detailfoto/close-up van de concrete schade van het artikel Wij adviseren om de beschadigde artikelen, de verzenddoos en het verpakkingsmateriaal te houden tot de schademelding helemaal is verwerkt.

Art. 3 Overmacht

Het kan voorkomen dat een product niet direct uit voorraad leverbaar is. Als de verwachte levertijd meer dan 5 dagen is, wordt u op de hoogte gesteld en kunt u de bestelling kosteloos annuleren. Reeds betaalde bedragen worden dan binnen 14 dagen gecrediteerd.

Art. 3 Betaling

Betaling van de producten dient vooraf te geschieden via Ideal of per overschrijving op onze rekening NL91INGB 0636670104 onder vermelding van het ordernummer. Je vindt dit nummer in de bevestigingsemail. Zonder dit nummer kunnen wij jouw betaling niet goed verwerken!

Art. 4 Annuleren

Zolang de betaling nog niet is voldaan en verwerkt, kan de bestelling kosteloos geannuleerd worden. Indien de betaling reeds heeft plaatsgevonden via overschrijving naar onze rekening en wij jouw bestelling nog niet in behandeling hebben genomen, kan de bestelling kosteloos worden geannuleerd en zal het volledige totaalbedrag naar jouw rekening worden gecrediteerd binnen de wettelijke termijn van 30 dagen. Wanneer de betaling heeft plaatsgevonden via een derde partij (iDEAL via Mollie) zijn er aan ons kosten berekend voor zowel de betaling als de creditering, deze bedragen komen voor rekening van de klant. Het totaalbedrag van de order, verminderd met de kosten voor de betaling, zal dan worden gecrediteerd binnen de wettelijke termijn van 30 dagen. Zodra de bestelling is verzonden is art. 5 van kracht.

Art. 5 Retourneren

De klant heeft het recht producten binnen 7 werkdagen na ontvangst, zonder opgaaf van reden, te retourneren conform de wet “kopen op afstand”. De klant dient The Conscious Store voorafgaand aan de retourzending middels email op de hoogte te brengen. De retourbetaling betreft het aankoopbedrag van de producten. Het product dient ‘wanneer redelijkerwijs mogelijk’ onbeschadigd te zijn en in originele verpakking verpakt te zitten. Wanneer u meer doet met de producten dan het beoordelen daarvan (om te kijken of u het wilt houden) en dat daardoor schade aan het product ontstaat, mogen wij die waardevermindering die daardoor ontstaat aan u doorberekenen. De retourbetaling zal geschieden binnen 30 dagen nadat The Conscious Store de goederen retour heeft ontvangen. De verzendkosten voor het retourneren zijn voor rekening van de klant. Voeg de pakbon of notitie toe, zodat wij weten van wie het pakket afkomstig is. Indien je jouw bestelling ongefrankeerd naar ons verzendt zullen wij de gemaakte kosten, inclusief administratiekosten inhouden op het terug te storten bedrag. De retourzending mag verzonden worden naar retouradres, zie onderaan document. Voeg bij je artikelen een kopie van je factuur toe. Dan kunnen wij de retour snel verwerken.

Art. 6 Klachten en garantie

Bij ontvangst dient de bestelling gecontroleerd te worden. Problemen met levering dienen binnen 24 uur te worden gemeld, en overige klachten binnen 7 dagen na ontvangst op hello@theconsiousstore.nl. Klachten na deze periode kunnen niet meer in behandeling worden genomen.

Garantie; Wij stellen onze producten met zorg samen en doen ons best om deze in topconditie aan u te leveren. Het kan voorkomen dat een product niet voldoet aan uw verwachtingen (bijvoorbeeld een defect). Wanneer dit het geval is, neem dan zo spoedig mogelijk contact met ons op. Dan proberen wij te zoeken naar een oplossing of een vervangend item.

Art. 7 Bestellingen niet ontvangen en/of beschadigd

The Conscious Store verwerkt de gegevens exact zoals opgegeven door klant. Kosten ontstaan door het onjuist invoeren van gegevens, zijn voor rekening van de klant. The Conscious Store is niet aansprakelijk voor het niet arriveren van de bestelling door fouten van de klant.

Art. 8 Aansprakelijkheid

The Conscious Store acht zich niet aansprakelijk voor het onjuist interpreteren van gebruiksaanwijzing en/of gebruik van product.

Art. 9 Inhoud website

Alle teksten zijn met zorg samengesteld. Echter, wij zijn niet aansprakelijk voor eventuele typefouten en foutieve prijzen. Bij foutieve prijzen wordt de klant per email op de hoogte gesteld en heeft het recht de order kosteloos te annuleren.

Art. 10 Wijzigingen

The Conscious Store behoudt zich het recht de algemene voorwaarden zonder vooraankondiging te wijzigen. The Conscious Store is BTW vrijgesteld en de prijzen zijn exclusief verzendkosten. De algemene voorwaarden zijn van toepassing op al onze leveringen. The Conscious Store is geregistreerd bij de Kamer van Koophandel onder nummer 64891879. The Conscious Store is onderdeel van Praktijk Vita Mea.

Art. 11 Identiteit onderneming

Adresgegevens

The Conscious Store

Jol 10-13
8243 EC Lelystad

Tel: 06 20684511 Lydia
Tel: 06 42531439 Laura

Email:hallo@theconsciousstore.nl

Website:www.theconsciousstore.nl KvK. 64891897

 

Winkelwagen